lördag 31 december 2016

Decemberfavoriter

Årets sista inlägg. Känns rätt så skönt att det här året bara har timmar kvar. Det känns bra att få den nystart som ett nytt år innebär. Men innan det sker tittar jag tillbaka på den månad som varit. Varsågoda - decembers favoriter.

Knappt man tror det är sant med tanke på hur grönt det är ute, men jo - det fanns snö i december.

Bok/fic: Månadens bästa bok kvalade även in på årets topp 3. "Mysterious skin" av Scott Heim har inte lämnat mig riktigt än.
Bästa fic är samma som förra månaden eftersom jag läste den en bit in i december, den var så himla lång" "Next big thing" av earlgreytea68 således. En Inception au med Arthur och Eames. Det har blivit många sådana i år.

Film: Jodå - vi kom iväg på bio den här månaden. Jag tyckte "Rouge one" var okej, men älskade maken fullkomligt älskade den. Eftersom har är husets stora Star Wars-fan är det kanske honom ni ska lyssna på.

Tv-program: Kom av mig helt med ungefär allt tv-tittande i början på december. Det enda jag verkligen ägnat mig åt är "Shameless", som numera har en åttonde säsong beställd.

Kläder: Fick en fin klänning av älskade maken som jag hade på mig på julafton. Det blir nog den ikväll också, lite lagom blingig sådär.

Nagellack: Eftersom jag bar Tainted från Darling Diva Polish precis i månadsskiftet november/december så väljer jag det. Herrejössessnyggt. Särskilt om man tänker på att jag nästan hoppade över det. Det blev kollektionens favorit för mig.



Upptäckt: Hittade biljetter till "The Phantom of the Opera" under granen. Motsatsen till otrevlig upptäckt.

Extra speciell rolighet: Hoppas lite att ikväll blir det, för det är alltid roligt att träffa sina vänner. Annars var Musikhjälpen på Stortorget här i Örebro väldigt roligt, och att Lilla E fick träffa sin idol Roy Fares och få en bok signerad av honom. Jag tror att hon minsann svävar på det där molnet fortfarande.

Mitt eget favoritinlägg: Avslutade mina inlägg om Bond med ett om hans viktigaste medarbetare. Och om jag får skriva om Q är det klart att jag blir glad.

Så - det var det. Gott nytt år! Vi ses 2017.