tisdag 27 december 2016

What I eat in a day #10 - Julstök

Dan före dan före dopparedan hade jag min sista dag av julstök för det här året. Och då åt jag det här.


Till frukost åt jag en ganska tråkig chiapudding. Den hade smak av blåbär och jordgubbar, men var ändå rätt så smaklös. Toppade den med kokos och quinoacrispies och åt en clementin till. Och drack så klart te. Gissar på Earl Grey i koppen, för det brukar det vara i Q-muggen på grund av anledningar.


Innan min promenad med hunden Oskar åt jag en banan. Inte just den här bananen, utan en annan som jag glömde fotografera. Tur att det fanns fler eller något.


Efter promenaden åt jag en omelett till lunch, med tomater och ädelost. Lite gröna blad till också, samt vatten som måltidsdryck.


Den här dagens julstök bestod av lite bakning och att göra julköttbullarna. Det måste ju provsmakas en och annan köttbulle då...


Till fika blev det mer te, såklart. Samt en skiva apelsinglaserad sockerkaka och en snickerdoodle eller två.


Firade av julstöket var avklarat med ett glas vitt vin till favoriträtten risotto med citronpesto. Och gurka.



För att runda av kvällen hade Lilla E begärt att vi skulle dricka glögg med mandel och russin, samt äta pepparkakor med blåmögelost. Så då gjorde vi det.