söndag 26 februari 2017

Månadens manikyrer - februari

Månadens sista söndag är här och jag gör som jag tänkt mig - visar upp de nagellack jag burit under månaden som gått. Jag hann med ett extra i januari som inte var med på januaris inlägg, så vi börjar med den. Kommer göra lika samma i mars om det blir någon mer i februari efter att det här inlägget publicerats.


Never a Dulles moment från OPI är en sådan där knasig gul som jag bara älskar. Påminner lite om dijonsenap i färgen. Som alla gula är den dock lite jobbig att lacka med, men det är man liksom medveten om vid det här laget. Undrar bara varför just gula lack ska vara så besvärliga?


Det blev en del A England den här månaden också, precis som jag anade. Jag har nu alla A England i samlingen, och bara några kvar i lådan för otestade lack.
Captive godess var det lack som gäckade mig längst, det tog nästan två år innan jag slutligen fick tag på det. Och se vilken skönhet jag väntade på! Multikromatiskt med jättemycket holo. Hjärtögon på det.


In robe and crown är mörkaste vinröda lacket med en lila flash och rikligt med holo. Riktigt vampigt och snyggt. Alltså på riktigt. Hur? Så snyggt!


Natasha's dance/War & Peace tittade vi närmare på igår. Svart med mörkblå flashar och holo på det. För det är tydligen holo i alla A England numera.


Waltz of the flowers tittade vi också på igår. Mycket holo, duokromt i grått med violetta flashar. Snyggt men inte så mycket mer.


Ett par lack jag fick i julklapp av barnen. Jag hade skrivit upp på en lapp att jag ville ha Cioccolata densa från H&M Beauty, så det var inget misstag att Lilla E och Chilipojken gav mig ett mörkbrunt skimmerlack. Jag tycker på riktigt att det är toksnyggt.


Stora J gav mig Almandin som en del i ett sett om två färgade lack och ett topplack från Idun Minerals. Vinröda lack kan jag tydligen aldrig få nog av för jag hur många som helst. Det här känns ändå lite unikt med sina brunrosa toner. Dessutom är Iduns lack väldigt trevliga att lacka med. Jag har jättemycket span på deras tre vårlack som ser ätbara ut i all sin glassiga smaskighet. Säkert hemma hos mig inom snart.


OPI Apartment for two är ett härligt hallonrosa krämlack. Har inte mycket mer än så att säga. Inte unikt men härligt uppiggande.


Pale to the chief, även det från OPI, kan vara det ultimata nudelacket för denna blekfis. Det försvann in i mina händer riktigt på riktigt. Och när jag bar det här fick jag ett brott på långfingernageln väldigt långt ner, som jag taffligt försökt laga sedan dess. Om ni undrar varför min nagel ser knölig och konstig ut på vissa bilder vet ni nu varför.


Som här till exempel syns det ganska bra att allt inte står rätt till med den däringa nageln. Krämlack döljer inte mycket, så är det.
Lacket är från OPIs Alice through the looking glass-kollektion och heter The I's have it. Stillsamt himmelsblått, eller drottningens ögonskuggeblå, vilket man nu föredrar.


Köpte ett lack till min enhörningsälskade Lilla E. Lånade det såklart. Från Picture polish kommer Unicorn, ett mörkare turkost lack med glitter i silver, rosa och prismatiskt silver. Gillar extra mycket när glitterlack håller sig släta med så lite som ett lager överlack.


Mer från Picture polish, eller piCture pOlish som de gärna skriver det själva. Freya's cats var jag bara "tvungen" att ha, för att jag gillar katter. Är så klart baserat på myten om att den nordiska gudinnan Freja skulle ha blå katter som drog hennes vagn. Ett kornblått jellylack fullsmockat med silverprismatiska glitter. Så jamrans vackert i vintersolen så ni anar inte!


Månadens sista (?) manikyr blir det underbart röda krämlacket Got the mean reds från OPI. Ett lacknamn som för tankarna till mens... Nåväl - det här är riktigt galet snyggt, och ska man bara ha ett enda rött krämlack i samlingen kan det gott få vara det här. Underbar nyans och snudd på en one-coater. Jag använde dock två lager på min bild.