tisdag 28 februari 2017

Februarifavoriter

Sista februari och fettisdagen på samma gång. Jag betvivlar dock att det blir någon semla för mig just idag. Åt en i söndags, och en halv igår, samt har vissa planer för lördagens bokcirkelträff. Men man vet aldrig...
Avslutar månaden som jag brukar, med det som varit av favoritstatus sedan sist.


Bok: Jag har läst en hel del i februari, men månadens ohotade favorit är "The dream thieves" av Maggie Stiefvater. Är det hotad av någon så är det första delen i serien "The Raven boys", så...
Sitter och uppdaterar Postnords sida ungefär hela tiden för att få veta när de resterande två böckerna kommer hit. De har legat i Hallsberg sedan i fredags, och nog för att de är skickade med B-post, men B-post tog aldrig en vecka på sig innan Posten blev Postnord. Surt.

Fic: Jag har läst ungefär 100 ficlets, alltså sådana på 1000 ord eller mindre, den här månaden då en av "mina" författare dumpade ner hela sitt Tumblr-förråd på AO3. Annars har det inte blivit så värst mycket fics den här månaden. Har precis lyckats komma in igen i en Queer as folk-fic efter mitt internetbreak, men uttalar mig inte om det mer än så just nu.

Film: Jag har inte varit på bio i februari. Kan vi få en ledsen emoji på det? Mitt lilla löfte till mig själv om minst ett biobesök i månaden höll alltså inte värst länge. Ändå finns det flera filmer jag skulle vilja se som går på bio just nu. Kan kanske vara därför - vilken ska man välja när det finns så många?


Tv-program: En annan sak det gått dåligt med i februari är att titta på tv. Jag har kommit av mig med precis alla serier jag tittar på just nu, utom "This is us" och "Veckans brott".

Kläder: Har lärt mig ett nytt sätt att vika kläder på, men har inget nytt att vika på det sättet. Om vi inte räknar lite nys underkläder, men hur kul är det?

Nagellack: Freya's cats från Picture polish blir månadens favvo.



Upptäckt: Den gjordes inte av mig, men numera vet jag hur det är med det där arvsanlaget och behöver inte oroa mig för vare sig min del eller barnens. Fy faen vad skönt!

Extra speciell rolighet: Var faktiskt att stänga av datorn en hel vecka. Förutom att anledningen till det var en backlash utan dess like vad gällde sociala interaktioner, så var det väldigt skönt att bara vara en vecka. Ta det lugnt och klappa katterna. Lite så.

Mitt eget favoritinlägg: "Frukost hela veckan!" Ibland behöver även jag inspiration, och då är det värdefullt för mig att gå tillbaka och titta på vad jag skulle kunna stoppa i mig på morgonkvisten.

Tassvärmning pågår.