måndag 27 augusti 2018

Tre tomma no. 62

Tre ansiktsprodukter som legat till sig i lådan med tomförpackningar ett tag. Minnet sviktar lite, om vi säger som så.


Dr. Jart+. Soothing hydra solution. Deep hydration sheet mask.
Vem behöver inte återfukta huden efter den här smällheta sommaren? Jag vet att mitt ansikte har vrålat efter fukt, i varje fall.
Minns inte så mycket mer om den här masken än att den var väldigt trevlig att använda och gav ett bra resultat. Luktade lite som någon medicin dock, men det kan jag leva med.
Plaståtervinning.
Betyg 4/5

Elmolu. Day nature mask. Waterdrop day.
En mask som lovar att den ska svalka? Ge hit! Lite så tänkte jag. Och det gjorde den - svalkade alltså. Trevlig mask med väldigt behaglig doft. Om jag minns rätt.
Plaståtervinning.
Betyg 4/5

ICA. Ekologiskt certifierad nattkräm. Oparfymerad.
Här behöver jag inte minnas, för här vet jag att jag gillar. Att jag är inne på tub nummer tre är ett bevis på det.
Plaståtervinning.
Betyg 5/5