måndag 17 juni 2019

Födelse-Dagens

Glad tant får en gullig räv till sin samling av sina barn. #aldrigförgammalförgosedjur
Låt: "Barricades" med Editors. Jag blev ombedd av Headspace att lyssna på en favoritlåt utan att göra något annat under tiden, och jag valde den. Den enda jag lyssnat på idag.
Outfit: Klänning från Gina Tricot. Förra sommarens kollektion dock.
Smink: Absolut inte!
Nagellack: Tinker, thinker, winker? från OPI. ? är med i lacknamnet.
Doft: Saltwater från FirebirdBathBody på Etsy.
Smycke: Bara mina ringar.
Klocka: Ingen på armen, massor i lådan.
Frukost: Citronvatten, Earl Grey med mjölk, ostmacka, yoghurt med diverse frön och jordgubbar. Inte på sängen, för jag vill inte ha frukost på sängen på grund av smuligt.
Fika: Te (English breakfast) och rester av tårta.
Middag: Asiatisk take away från Chop Chop. Så pass mätt.
Pryl: Washitejp.
Motion: Morgonyoga och hundpromenad.
Kvällsnöje: Kanske titta på Downton Abbey? Annars läsa mer bok.
Att tillägga: Jag fyller alltså år idag. Underligt nog med vackert väder, för jag är van vid att det regnar när jag fyller år. Har haft en perfekt dag där jag gjort så lite som möjligt, det mest ansträngande var att gå ut med Oskar, och det var inte ansträngande alls - bara roligt. Gjort sådant jag tycker om helt enkelt, och bara haft älskade maken och barnen hos mig. Tårtkalaset hade jag igår. Det kallar jag framsteg från för några år sedan då jag mådde så dåligt att jag bad folk att inte ens gratta mig eller ge mig presenter. #progress
Och ja - jag har fått en hel del från min önskelista.