onsdag 26 juni 2019

Tre tomma no. 87

Älskade maken har semester, vi ska måla om huset och jag har gjort slut på saker. Nämligen det här:


Maskingdom. Rose face mask.
En av de droppigaste maskerna jag har använt, med mycket extra essens som jag just nu använder lite som ett serum under nattkrämen. God doft, huden kändes återfuktad, hyfsad passform (men jag klippte extra snitt för det gör jag nästan alltid). Gullig förpackning!
Plaståtervinning (samma på arkmaskens "skydd")
Betyg 3/5

Lush. I love juicy. Schampo.
Ett fruktigt och djuprengörande schampo som både jag och E har gillat. Kommer köpa på mig ny när jag snubblar på en Lush (som inte finns i min stad, tyvärr😢) eller får lust att betala för frakt. Jag har inte använt det jätteofta, kanske en eller ett par gånger i månaden, så därför har den här lilla räckt sedan december. Plus i kanten för att håret luktar godis.
Plaståtervinning (i Lush-städer kan en visst lämna tillbaka förpackningarna och få en belöning)
Betyg 5/5

Mon|Sun. Bedtime therapy. Calming oats. Overnight foot mask.
Hörde sådana lovord om hur mjuka fötter en fock av den här fotkrämen, att jag var tvungen att prova själv. Och så är det en vanlig fotkräm. Fötterna var förvisso mjuka och fina, men något mirakel var det inte direkt tal om. Plus i kanten för att den inte var så kladdig. Kommer kanske köpa igen, en vet aldrig.
Plaståtervinning.
Betyg 3,5/5