fredag 27 november 2020

Novembers nagellack

Jag tycker det är ganska duktigt av mig att lyckas skrapa ihop hela tre lack att visa upp den här gången, med tanke på att jag målade naglarna för första gången i november för en dryg vecka sedan. Jag har känt mig oinspirerad, helt enkelt. Dessutom har många olackade lack i lådan varit sådana med holo, och hur kul är det egentligen att visa hololack när det inte blir ljusare än skymning på dagarna? Just det, inte så värst. Men sen tittade lilla solen fram, och jag var rask på flaskorna. Eller så.

a England, If the ravens leave the Tower
En teal som jag upplevde drog aningen mer åt det gröna än det blå hållet, har sett bilder där det är precis tvärtom. Med massor av holo, som så ofta med a England. Kan tänka mig att inspirationen här var korpfjädrar, som oftast inte ser helt svarta ut i solljus, utan mer skiftande i mörka nyanser av blått och grönt. Det här är också ganska mörk teal, men inte så jag upplevde det som svärtat direkt.


a England, Ravenmaster
Bronsgrön, är det en färg? För då har Ravenmaster den färgen. För det är mycket brons här, men samtidigt så är det tydligt grönt. Holo så klart, men även guldskimmer. Hade väldigt svårt att fånga det på bild, så det gör sig inte rättvisa här, tyvärr.


H&M Beauty, Well red
Helt enkelt ett rött krämlack. Tydligen kan jag inte få för många. Eller jo, det kan jag, men jag kan inte låta bli. Tydligen. Möjligen en liten droppe brunt, för det drar yttepyttelite åt tegelhållet. Men ska du bara ha ett tomterött lack i jul, så är det här en bra kandidat. Lättlackat och bra pris.

Återstår att se om jag blir mer lackinspirerad i december. Sitter just nu och är svårt sugen på Pahlish Black Friday-kollektion med Studio Ghibli-tema, fast jag inga lack skulle ha därifrån i år... Dessutom kan det vara så att jag beställde hela a Englands kollektion Moments with Virginia för ett par dagar sedan. Finns 12andra  nya a England som jag fortfarande hoppas få av tomten. Bland annat kräm och metallic! Va? Inte holo? Går det ens? ;-)