torsdag 19 november 2020

Tomma sedan sist

Det märks att jag har levt i mer eller mindre karantän den senaste tiden. Eftersom jag knappt går utanför dörren så anser jag inte att jag behöver pyssla lika mycket med mig själv, och alltså gör jag av med mindre och färre produkter. Jag har till exempel inte målat naglarna än i november, ändå har jag tömt (över) två nagelprodukter av de fyra jag visar upp här nedan. Alla något av storfavoriter.

Ica. Ekologiskt certifierad rengöringsmousse. Oparfymerad.
En favorit bland rengöringsprodukter, som ger precis lagom produkt i en pump av denna liksom mjuka och gosiga mousse. Jag kommer högst sannolikt köpa den igen, men just nu har jag en annan produkt jag gör rent nyllet med. Plasttervinning.
Betyg 5/5

L'Oréal. Mascara. Volume Million Lashes. Waterproof.
Ibland blir produkter gamla och behöver bytas ut och så var fallet med denna mascara. Sminkar mig ytterst sällan numera, men när det sker så är mascara lite av ett måste. Jag ersatte denna här med en samma lika, för jag gillar hur den håller böjen på mina raka fransar. Samt att den verkligen är vattenfast. Den klarade av att begrava en förälder till exempel...
Brännbart avfall. Eller allra helst miljöfarligt.
Betyg 5/5

Kicks. Oxygen treatment.
Har varit mitt val av baslack länge, så det är ju aptrist att Kicks har kickat ur den ur sitt sortiment. Här har jag hällt ihop två slattar så att jag tömde en flaska, men jag har inte mycket kvar, tyvärr. Jag kommer sortera korken som plast och flaskan som glas.
Betyg 5/5

Seche vite. Dry fast top coat.
Ungefär det enda topplack jag använder sedan massor av år. Även här två skvättar som hällts ihop, och sedan tunnats ut så det går att använda lite bättre igen. Samma sortering som ovan - plast på korken, glas på flaskan. Men bara om det är helt tomt så klart.
Betyg 5/5