onsdag 2 juni 2021

Almost there-Dagens

 


Låt: Tack vare att E lyssnat så mycket på den sista tiden, så har jag gått och sjungit på Siouxsie and the Banshees "Peek a boo" ett par dagar nu.
Outfit: Blommig klänning från Gina Tricot, beigea cykelbyxor som egentligen hör till en pyjamas, från H&M.
Smink: Var länge sedan. Men jag köpte ett nytt (rött) läppstift för ett tag sedan som jag säkert kommer använda någon dag när som helst nu.
Nagellack: Ponyo från Pahlish.
Doft: Syrén. Hela trädgården full.
Smycke: Ringarna, som synes. Och märken från mitt skrivbord som jag stödde mig på lite väl hårt.
Klocka: -
Läser: Shakespeare, precis som vanligt varje dag det här året. "The aotubiography of Jack the Ripper" ab James Carnac är månadsboken, och så läser jag "Sputnikälskling" av Haruki Murakami.
Frukost: Te, smoothie med blåbär, jordgubbar, banan, spenat och apelsinjuice, rostat bröd.
Fika: Vaniljlatte med en skiva bananbröd och ett par Hobnobs.
Middag: Vårrullar och dumplings med ris, grönsaker och dipsåser.
Pryl: Måsbo. På grannens tak. De låter en del...
Motion: Två yogapass. Ett för ryggen och ett för att "skapa rymd". Promenad med Jackson the dog.
Kvällsnöje: Något jag äta popcorn till, för jag är svårt sugen på de där vita, fluffiga grejerna.
Att tillägga: Hittade en fästing i knävecket igår, och i morgon ska jag få min första dos av vaccinet mot covid-19.