måndag 28 juni 2021

Junis nagellack

Det lack jag har på naglarna just nu är det åttonde lacket jag burit i juni. Dubbelt så många som i maj alltså. Med tanke på hur slitet lacket jag har är, skulle det till och med ha kunnat bli nio, men jag känner mig lite lat när det kommer till nagellack just nu. Möjligen att jag tar av det slitit på, men jag tror inte jag kommer lacka på nytt på några dagar, så vi kör junis lack idag. Alla åtta, i den ordning jag bar dem.


Pahlish, Ponyo
Ghiblifilmen "Ponyo på klippan vid havet" har starkt havstema så det är ju passande att lacket som bär namn från filmen har den här havsgröna färgen. Skymtar till i guld och påminner då om solstrålar på havsytan. I detta även massor med holo. Ett väldigt vackert lack.



a England, Tintagel
Ett mediumgrått krämlack som drar åt det gröna hållet. Ett neutralt och trevligt lack.



Pahlish, Howl's heart
"Det levande slottet" är en av mina favoritfilmer från Studio Ghibli. Howl är trollkarlen som bor i slottet, och hans hjärta är lite av ett mysterium i filmen. 
Lacket är en mörkt blå bas med safirblått skimmer och små guldfärgade partiklar. 



a England, St Agnes mine
Möjligen de nagelbilder som är kladdigast av alla i år. Lacket är ett mörkt grått krämlack.



Pahlish, Calcifer
Mer inspiration från "Det levande slottet". Calcifer är möjligen min favorit från filmen, den som håller huset och eldstaden igång, elddemon som hen är. 
Vet en det så är färgen på det här lacket klockren. En glödande rödorange med holo och skimmer som skiftar i rött och guld. Det ser lite ut som eldslågor på naglarna. Eller glödande kol. Eller lava.
Lacket jag valde att bära på min födelsedag.


Atelier rouge, Dress to impress
Månadens bottennapp. En mellangrå med silverskimmer. Blyertspenna, på ett ungefär. Färgen är ganska fin, men finishen lämnar en hel del att önska. Det satt väldigt dåligt också, och flagade redan efter några timmar.


DependO2, #652
Min kärlek till nästanvita lack är stor. Krämlacket med det käcka namnet #652 är just det, nästanvitt rosa. I vissa ljus var det lite aprikos, eller möjligen beige. Jag stortrivs alltid i de här lacken, även om de - som det här - inte alltid är jätteroliga att måla på.



a England, Stonehenge
Jag valde kollektionen, älskade maken valde lacket. Mystical places är en liten kollektion om fyra lack som alla är skira hololack. Just Stonehenge skiftar åt det gröna hållet, annars är de fyra förvillande lika varandra.
Det lack som är slitet och sitter på just nu. Alltså är det här inlägget slut nu.