onsdag 7 februari 2024

Dagens



Låt: Det enda jag lyssnat på är musiken från spellistan på datorn. Sån därn lofi. Ingen aning om vad jag lyssnat på, med andra ord.
Outfit: Svarta byxor från Kapp Ahl (hade de haft fickor hade de varit perfekta), röd tröja från H&M.
Smink: Tänkte sminka mig idag, men så lät jag bli.
Nagellack: Har en lackfri dag just idag.
Doft: Har precis pickat rödlök som förberedelse till morgondagens kvällsmat, så ättiksdoften från inläggningen är det enda jag känner just nu.
Läser: Månad två med "The priory of the Orange tree" av Samantha Shannon, som är månadsvalet för både januari och februari eftersom den är över 800 sidor lång. Ska precis börja läsa "Mästaren och Margarita" av Michail Bulgakov.
Frukost: Te med mjölk, Bärry med körsbär och den ostmacka som älskade maken inte orkade äta upp.
Fika: Te och sockerkaka. 
Middag: Kyckling med ris och currysås.
Pryl: Menskopp.
Motion: Yoga, stretch, motionscykel.
Kvällsnöje: Uppe för diskussion. Kanske film, kanske läsa. Beror på.
Att tillägga: Det syns ju hyfsat tydligt hur mycket mitt hår växt sedan det där året som var lite stressande för både min kropp och min själ. 2020 bröt jag benet, min pappa dog, jag tappade massa hår och det var innan jag hade covid på hösten. Så nej, det är inte färg som växer ut. Har inte färgat/tonat håret på 10 år eller så.