onsdag 20 mars 2024

a England, Ghosts

Det känns nästan som en tradition numera, att a England släpper en eller flera kollektioner i slutet på året. Bra för mig, som kan önska mig i julklapp, dåligt för maken som nästan får magsår över om paketet ska hinna fram innan jul eller inte. Julen 2024 hann de fram, och jag hittade sju lack under granen från honom och E.
Fem av dem var hela kollektionen Ghosts. Inte ett enda holo, utan här handlar det om kromatiska skimmer i en skir svart bas. Går att använda ovanpå ett annat lack, förslagsvis ett svart, eller bygga upp på egen hand. Jag använde tre lager av samtliga lack, och här är de i den ordning jag bar dem.


Whispers känns som ett klassiskt lack bland de kromatiska. Lite skalbagge, så där. I den svarta basen finns här skimmer som skiftar från påfågelgrönt till lila, med en tydlig blå skiftning. Ungefär hur fint som helst.



Haunted har skimmer som jag mest av allt upplevde som antikguld, men det flashade över i mossigt grönt också.



The mist påminner lite om Whispers, men här är det enbart lila till blått. Möjligen med en gnutta teal.



The veil var min förhandstippade favorit. Det är mycket brons och/eller koppar här, men också en guldigt grön och en mörkare rosa nyans som tittar fram i vissa ljus. Mest av allt var det nog koppar, med dess egen kopparrosa ton.



Phantasm är det lack som åkte på sist, för det var det enda som var kvar efter att jag dragit upp de andra på måfå ur otestade lådan. Ser väldigt lila ut, men skiftar också över i en brungrön färg.

På det hela taget en väldigt fin kollektion, och jag har svårt att välja en favorit, så jag gör inte det. Har övriga lack i Archangels (fick två av dem i julklapp) och hela kollektionen (4) av Simeon Solomon's reverie på ingång. De är holo allihop, så det är tur vi går mot ljusare tider så att det är roligt att frossa i hololack.