torsdag 21 mars 2024

What I eat in a day #41 - Egentid

Förra veckan hade jag en dag som spenderades till största delen på egen hand. E jobbade, for till kompis och pep sedan iväg till pojkvännen för resten av kvällen, så jag tror jag såg henne en timme den dagen. Älskade maken jobbade, mellanlandade en stund och gav sig sedan ut på galej och kom hem först när jag låg och sov, så jo - rätt så mycket var jag ensam. Och jag älskade det, för ibland är en ensam kväll precis vad jag behöver. 
Och så åt jag mat. Det här.


Nu ser det kanske mycket ut med fyra mackor med äggsallad på till frukost, men det där är inte stora brödskivor, och det var bara ett ägg. Lite brödkanter, ett överblivet hårdkokt ägg, lite majonnäs och kryddor, så var det klart. Te med mjölk också, så klart.


Eftersom det inte var en gigantisk frukost så hann jag bli så pass hungrig efter min förmiddagsmotion att jag valde en second breakfast. Då en skål med jordgubbsfyllda havrekuddar med mjölk och en halv skivad banan.



Lunchen var inte heller jättestor. Det blev lite pasta med aubergine och mozzarella över från middagen kvällen före, och till det gjorde jag i ordning en sallad, och åt den andra bananhalvan som efterrätt.



Möjligen slank det ner fler dammsugare än den på bilden, men det finns det inga bevis på... Fikat var i varje fall te med mjölk, dammsugare och en Corny. Nästan så att jag kan låtsas att det inte var onyttigt.



Min kvällsmat var en pizza som jag helt enkelt värmde från frysen. Skinka, salami och champinjoner. God var den!



Till min filmkväll a la solokvist drack jag apelsinläsk från Sanpellegrino och smockade i mig en påse sourcream onion-chips. Bara för att jag kunde.