tisdag 19 mars 2024

Sett på TV: White collar, säsong 3

Spoilervarning på TV-inläggen.

Just nu har jag en liten paus i "White collar, men jag planerar att titta vidare på serien så fort jag är klar med sista säsongen av "Young Royals". Orkar inte koncentrera mig på en massa olika serier samtidigt, så så får det bli. Jag har alltså inte tröttnat än, utan tittar glatt vidare, även om inte alla avsnitt av "White collar" är lika bra som de andra.

Bildkälla Amazon

Den tredje säsongen av "White collar" tar vid en tid efter säsong två. Den går att dela in i två delar, där den ena centreras kring nazist-skatten, och den andra kring huruvida Neal kan rekommenderas för tidig frigivning eller inte. Eftersom jag tyckte det mesta kring den där konstskatten var ganska tråkigt, så blev jag inte alls ledsen när den delen var avklarad. Dessutom tyckte jag inte alls om hur den gjorde att Peter blev så misstänksam mot Neal, och att Neal smög bakom ryggen på Peter. Jag vill att de ska vara vänner, inte smussla med massa saker bakom varandras rygg, som de gjorde hela den här säsongen. 
Upplösningen på konstskatt-tjofräset innehöll också min minst omtyckta återkommande karaktär, Keller. Råkar veta att jag tyvärr inte sett det sista av honom, tråkigt för mig. 
När skatten väl är borta/upptäckt så blev det bättre. Neal jobbade på att återfå Peters förtroende, och de arbetade också tillsammans för att hjälpa Neal. Tyvärr blev hemligheterna för många, och till slut kom de ifatt honom, och Neal fattade ett beslut som kanske inta var så klokt. Det visar sig när jag börjar titta på säsong fyra. Snart.