onsdag 20 juni 2018

Tre tomma no. 56

Jag sa ju sist att jag nästan var i hamn med tre nya tomma förpackningar, och här är de. Ansiktsmasker den här gången också, men inte bara arkmasker. Bara nästan.


Berrisom. Peking opera mask, Queen. Redwine + adenosine.
Den här var jag snygg i, minsann! Det är nämligen en målad mask, med motiv, så att man kan ha maskerad med sig själv samtidigt som man maskar. Men även annars gillade jag den här masken. Bra passform (som räckte till över näsan!), bra med essens, och inte kladdig efteråt. Huden kändes rejält återfuktad efteråt. Samt att man var snygg också, då.
Plaståtervinning.
Betyg 5/5

MediHeal. Placenta revital essential mask ex.
Här blev jag aning rädd, ärligt talat. Placenta? Det är ju liksom livmoder...? *skrietemoji* Fast läser man noga på den lilla pamfletten som följe med så står det att det är "plant placenta". Vilket torde betyda att det är stamceller från växter. Helt plötsligt kände jag mig lugnare.
Hur som så har jag nu använt den, oavsett om det var livmoder eller växtstamceller i den - och jag gillade den faktiskt. Passformen var kanske inte den absolut bästa, upplevde den som ungefär två storlekar för liten för mitt ansikte, men det var gott om essens som inte kändes kladdig efteråt. Det fanns dessutom kvar essens i förpackningen som räckte bra till dekolletage och hals/nacke. Lite rinnig, om jag ska hitta något negativt att säga om själva essensen.
Plaståtervinning.
Betyg 3,5/5

Kicks. Drink up beauty. Instant moisture mask.
En kär vän i maskrepertoaren. Lätt att använda, doftar gott av gurka. Ibland använder jag den som sovmask också, vilket jag tycker den funkar utmärkt som. Har redan öppnat en ny tub.
Plaståtervinning.
Betyg 5/5