fredag 21 april 2023

Bullet journal för maj

Sista rycket i april, och det firar jag med att knåpa ihop mina bullet journal-sidor för kommande månad. Som är maj - månaden då jag firar min bröllopsdag och älskade makens födelsedag, som i år inträffar på Mors dag, så jag antar att vi inte firar den i år heller.
Eftersom älskade maken fyller år fick han hjälpa mig välja hur sidorna skulle se ut. Då en av hans favoritfärger är gul så ville jag ha med den, även om det kan vara en svår färg på vitt papper. Nu har jag ingen gul washitejp, men väl guld, och gula pennor som kallas guld, så guld fick det bli. Och gult. Och en del orange. Och pyttelite svart.


Washin med guldblommor är faktiskt en av de första jag köpte. Pennorna är Zebra Mildliners i färgerna Gold och Apricot. Orange fineliner från Stabilo, gul från Adlibris.
Som vanligt startar månaden med en månadsöversikt.



Månadens bok och nagellack på ena sidan, kassabok för månaden på den andra.



En rad om dagen, vanekollen och humörkurvan.



Träningen för månaden. Kul att pricka av så det känns som att jag gör något.



Och första veckouppslaget. Alltid lika kul när månaden börjar på en måndag.

Det var allt. Nu ska jag vårda mina vårallergier.