onsdag 8 maj 2024

Nyponfräsch-Dagens

 


Låt: Vet inte vad den heter eller vem som framför den, men älskade maken spelade en bra igår. Lät väldigt mycket synt på 80-talet.
Outfit: Svarta mysiga byxor från KappAhl, röd tröja från H&M.
Smink: Icke.
Nagellack: Åker snart av, men Ariel från a England.
Doft: Det syns kanske att jag precis tvättat håret, och då använder jag Maroccanoil.Som doftar helt underbart.
Läser: Månadsboken är "Nortanger Abbey" av Jane Austen, som har 31 kapitel, så helt perfekt läsning för en 31-dagarsmånad. Har ett tiotal sidor kvar av "Ödet och hoppet" av Niklas Natt och Dag.
Frukost: Te med mjölk, äpple med jordnötssmör och en egenbakad fralla med smör. Var inte jättehungrig.
Fika: Mer te, för te är bäst. En Corny choklad.
Middag: Pastaknyten med parmesan och ugnsbakade tomater.
Pryl: Alla små plantor som tittar upp ur diverse krukor runt om här hemma. Odlingsåret 2024 är i full sving, men det mesta är fortfarande inomhus.
Motion: Yoga, motionscykel, promenad.
Kvällsnöje: Älskade maken ska på konsert så jag kan läsa hur mycket jag vill! Och äta popcorn. Eller chips.
Att tillägga: Det bästa med att alla barnen flyttat ut, är att katten tycker om mig nu. Kanske lite för mycket ibland, när hon envisas med att ligga på mig när jag sover.