tisdag 30 december 2014

Decemberfavoriter

Jag tänker göra ett inlägg med mina årsfavoriter i morgon, så decembers favoriter kommer en dag innan månaden är slut den här gången.

FödelsedagsbarnDen stora födelsedagen är att pappsen fyllde 75, men han flydde landet.

Bok/ficJag har inte hunnit läsa ut "The bones of you" av Laura Stone, men den är bra så här långt. Så månadens favvo får bli "22/11 1963" av Stephen King.
Bästa fic har varit "Play crack the sky" av Derbobbs, som bland annat är skyldig till min nuvarande besatthet av Andrew McMahon. En rockbands-au nämligen, med massor av musik i.


FilmDet har hunnits med film både här hemma och på bio den här månaden. Nu tycker jag att det var så speciellt och trevligt att vi var och såg "Mockingjay" alla fem i familjen, så den får bli månadens favoritfilm.

Tv-programOj vad jag har kommit av mig i mitt tv-tittande den här månaden. Hoppar den här kategorin för december känner jag.

KläderJag har på mig en supermysig grå klänning med lång ärm och allmänt gos just nu.

NagellackNose so bright och Fire burn, båda från Smitten polish.


FrisyrSame old same old.

Upptäckt: Andrew McMahon. Inga överraskningar med det svaret gissar jag.

Extra speciell rolighetAtt jag fick allt på min önskelista utom pyjamasbyxor. En bra jul med andra ord. Tydligen har jag varit snäll i år.

Populäraste blogginläggetMitt inlägg om filmen "Divergent". Många som skulle få den i julklapp kanske. Jag har fortfarande inte sett den själv... Publicerades 4 april 2014.