lördag 27 december 2014

I could love you in the falling rain-Dagens


Låt: "Synesthesia" med Andrew McMahon. 
Outfit: Svarta leggins och gråmönstrad tröja från HochM, svartvit klänning från Monki. Samma som på julafton om ni undrade.
Smink: Bryngelé från Model co, ögonskugga från Sumita beauty, blusher från So Susan, läppstift från Idun minerals.
Nagellack: Fire burn från Smitten polish

Frisyr: Utsläppt.
Doft: White wood från Clean. Julklapp från mammsen och pappsen.
Smycke: Ringarna och små strassörhängen.
Klocka: Union flag-Lambrettan. Har för övrigt blivit störtkär i en annan Lambretta idag. Så där så att det nästan var lite av en utomjordisk upplevelse hur mycket mitt ha-begär väcktes.
Fika: Kaffe latte och godis.
Middag: Pizza.

Pryl: Element.
Sysselsättning: Jobbelijobb. Läsa.
Träning: Navelpill.
Kvällsnöje: Umgås med mycket goda vänner.
Dagens ord: God fortsättning.

Att tillägga: Är just nu fullkomligt musikaliskt besatt av ungefär allt som Andrew McMahon har vidrört med lilltån ens en gång. Så det lyssnas friskt på Something corporate, Jack's mannequin, Andrew McMahon och Andrew McMahon in the Wilderness. Problemet? Hans musik är så satans dyr i det här landet. Och jag är sådan där att jag vill äga min musik, men jag har inte riktigt lust att betala 600 spänn för en 4-låtars ep för att den är så baskat svår att få tag på.