tisdag 16 december 2014

Musiklek

Roliga saker jag gör på andra ställen på internätet - fyller i små "om mig"-grejer. Den här gången var det med musiktema.

Välj en artist/ett band och med enbart låttitlar från denne artist/detta band fyll i nedanstående frågor. Första gången jag gjorde det såg det ut så här:

Artist/band: Depeche Mode
Beskriv dig själv: Just can't get enough
Vad känner du: Peace
Beskriv var du bor: Here is the house
Din bästa vän är: Somebody
Din favoritfärg är: Dressed in black
Om ditt liv var en tv-show vad skulle den heta: World in my eyes
Vad är livet enligt dig: Something to do
Vad är ditt bästa råd: Enjoy the silence
Om du kunde byta ut ditt namn, vad skulle du byta till: Lilian

Och idag tänkte jag välja en annan artist, bara för att jag kan. Join me! It is fun!

Artist/band: Scissor sisters
Beskriv dig själv: Filthy/Gorgeous
Vad känner du: I don't feel like dancing
Beskriv var du bor: Land of a thousand words
Din bästa vän är: She's my man
Din favoritfärg är: Invisible light
Om ditt liv var en tv-show vad skulle den heta: Better luck next time
Vad är livet enligt dig: Self control
Vad är ditt bästa råd: Lovers in the backseat
Om du kunde byta ut ditt namn, vad skulle du byta till: Mary

Och så en soloartist bara därför att.

Artist/band: Mika
Beskriv dig själv: Tah dah
Vad känner du: Love you when I'm drunk
Beskriv var du bor: Any other world
Din bästa vän är: Heroes
Din favoritfärg är: Blue eyes
Om ditt liv var en tv-show vad skulle den heta: Stardust
Vad är livet enligt dig: Make you happy
Vad är ditt bästa råd: Relax, take it easy
Om du kunde byta ut ditt namn, vad skulle du byta till: Lady Jane