fredag 30 november 2018

Novemberfavoriter

Sista november på lilla bloggen ser ut som vanligt - dags för månadens favoriter.

Bok: "Strange the dreamer" av Laini Taylor. Längtar tills jag får hem fortsättningen, för gah!

Bildkälla Goodreads

Fic: Den enda jag läst är Azoth av zeitgeistic. Drarry-fic med massor av alkemi.

Film: Jag har varit på bio igen. Två gånger! Nämen va? Bäst av de filmerna tycker jag att "Bohemian rhapsody" är.

Tv-program: Har faktiskt sett lite på tv också, vad är det som händer med mig kan man undra. Tycker bäst om "Downton abbey" av det jag har sett.

Nagellack: Draco från Illyrian. Det är något med en riktigt bra duokrom alltså. Och med holodamm!



Skönhet: Att acceptera att mitt hår håller på att byta färg. Förut var det banne mig hemskt att inse att jag höll på att bli blond, då jag alltid har varit brunett, men nu känns det helt okej. Faktiskt så tycker jag till och med att mitt grånade svall är riktigt vackert.

Upptäckt: Åren går fort minsann! Tidigare i veckan firade jag och älskade maken 20 år som par. Det känns som mycket kortare tid, men så tittar en på den där flaggstångslånga sonen en har som snart fyller myndig, och då är det bara att kapitulera. Åren går, och jag är baske mig inte ung längre. Asch då!

Extra speciell rolighet: Jag blev gammelfaster (för andra gången) i mitten av månaden! Jag har inte träffat den lille guldklimpen än, men jag är ändå redan kär i honom.

Mitt eget favoritinlägg: OMG Flashback. Det är något med holo, alltså.