tisdag 21 juli 2020

Bujo till augusti

Jag kan tycka det är lite tur att det känns som att tiden går ganska fort just nu, trots att det egentligen är ganska tråkigt det mesta. Det verkar inte ens bli något "Årets slott" för mig och älskade maken, för det slott vi planerade att besöka är stängt och flera andra slott också. Samt såklart att jag har brutit benet, och även om jag numera kan och får belasta benet och gå på det, så gör det ibland bra ont ändå och svullnar och är allmänt besvärligt. Men kanske. Sommaren är ju inte slut än.
Augusti till exempel är ju i allra högsta grad sommar. Och nu när jag har gjort klart mina sidor i min bullet journal för augusti, så kan jag ju passa på att visa dem.


Ofta har jagen plan när jag ska göra mina sidor, men den här gången hade jag inte det. Helt still i lilla knoppen. Bestämde mig för att kika ner i washitejps-samlingen och bestämma mig från den. Hittade en tjusig tejp som ska föreställa en himmel, eller om en vill bara en marmorering.
Jag valde att matcha den med blågrönt, grönt och en ljus bränd orange och blev faktiskt fånigt nöjd med resultatet. 
Inleder månaden med en kalenderöversikt precis som vanligt. Använder sällan den här, men den är kul att ha ändå, som ett titelblad i en bok eller så.


Sedan följer som vanligt budgetsidan och sidan för lästa böcker och använda nagellack. I augusti hoppas jag på att kunna leda yogaklasser igen. Vårterminen fick ett snöpligt slut där när benet gick av. Därav den lilla "kassaboken" nere i hörnet, för där håller jag ett öga på yogakassan. 


Nästa uppslag innehåller avprickningssystemet för månadens bok, vanekollen och min "en rad om dagen". Jag vet vilken bok jag kommer läsa, men jag har inte skrivit in den än. För då måste jag be någon hämta den åt mig och ibland vill jag inte känna mig så hjälplös/tjatig. Det är en geopolitisk bok, så mycket kan jag avslöja.



Jag visste såklart redan att mina veckouppslag med en vecka på två sidor var något av ett slöseri på sidor. Så i augusti (lagom tills det händer mer grejer) bestämde jag mig för att ge varje vecka en sida istället. Det kan ju bli färgglatt och roligt ändå, som synes. Jag är inte helt klar med de sista två veckorna, men ville passa på att visa hur jag gör när månaden slutar med bara någon dag in på en ny vecka - jag skriver helt enkelt in den i sista veckan. Fler än två dagar brukar dock bli att jag gör ett överlappande veckouppslag.

Sådär ja, nu kan jag ta det lugnt en månad eller så, tills det är dags för september.