torsdag 30 september 2021

Septemberfavoriter

Nu börjar det verkligen kännas som höst. Det blir allt mörkare och kallare, och löven skiftar färg och faller. Jag tycker mycket om hösten, så pass att jag kallar den min favoritårstid, men i år har det känts ganska tungt ändå. Begravning, sjukstuga, trasig värmepump, barn som mår sisådär - jag själv som mår sisådär.   
Jag borde kunna hitta några favoriter ändå.

Bok: "Any way the wind blows" av Rainbow Rowell fick något så ovanligt som en femma i betyg. Utmärkt avslutning på trilogin om Simon Snow och hans kompisar.

Film: "The theory of everything". Sista dag på Netflix idag, så skynda på om du inte redan sett den. Biopic om Stephen Hawking.

TV: "Mare of Easttown" var fenomenal. Och så är äntligen vampyrerna i "What we do in the shadows" tillbaka. Säsong tre rullar på för fullt. 

Nagellack: Lady Eboshi från Pahlish.


Skönhet: Att jag inte hade några hål när jag gick till tandläkaren. 

Extra speciell rolighet: Har börjat ha yogaklasser igen. Tycker faktiskt att det var roligare än att det släpptes på restriktionerna igår, för så värst partysugen är jag fortfarande inte.

FavoritinläggNär en inte har lust. Har haft många sådana dagar på sista tiden.