torsdag 8 december 2022

Baby it's cold inside - Dagens


Låt: Lyssnar mest på min Wrapped-lista på Spotify just nu, vilket är roligt då det ibland dyker upp låtar som jag vet att jag inte lyssnat på. Lyssnade inte frivilligt på Belinda Carlisle ens på 80-talet, liksom.
Outfit: Blå leggings, vinröd polotröja, svart munkjacka från H&M. Här är det lager på lager som gäller.
Smink: Mascara från L'Oréal, blusher från Glossybox och färgat läppbalsam från Burt's bees.
Nagellack: Black obsidian, eller #5145, från Depend.
Doft: Rökelse, Honey rose från HEM. 
Läser: "Vad jag pratar om när jag pratar om löpning" av Haruki Murakami är månadsboken. Och så läser jag om "Cloud Atlas" av David Mitchell för fjärde gången.
Frukost: Apelsinjuice, Earl Grey med mjölk, gröt med kanel, pumpakärnor, tranbär och lönnsirap.
Fika: Chai latte och macka.
Middag: Tomatsoppa av rostade grönsaker, som E gjort.
Pryl: Raggsockor. Eftersom vi sparar lite på elen vi med, och sänkt inomhusvärmen. 
Motion: Yogapass x 2. Stretchpass. 30 minuter motionscykel (behöver skaffa en ny för nu tror jag inte min fådda håller länge till). Kylslagen promenad med bästa hunden. När han inte skäller på andra hundar, vill säga.
Kvällsnöje: Läsa lite till och sedan lägga mig tidigt, tror jag.
Att tillägga: Gillar du brynt smör så kan jag rekommendera Bregotts variant med smak av just brynt smör. Kostar en slant, men är så god på Falu rågrut att jag längtar efter att få äta det. Speaking of...