onsdag 14 december 2022

Tomma förpackningar

Inte jättemånga tomma förpackningar den här månaden. Fem stycken blev det, varav en har visat sig vara nästan lite fånigt dryg.


Depend O2. Cuticle peeling.
Kommer med en varningstext, för det här är inte bra att få på fel ställe. Som invärtes eller i ögat. Men om en är försiktig så är det här en prisvärd nagelbandspeeling. Jag använder min ungefär en gång i månaden, kanske oftare om jag anser att det behövs. Har så klart skaffat en ny likadan.
Betyg 5/5

Nuud
En väldigt dryg deodorant i krämform. Bara att gnida in en klick i varje armhåla efter dusch. Jag använder den ungefär varannan dag, men det går att få en dosering att räcka upp till en vecka. Har jag hört. En liten klick räcker långt, och den här tuben har jag jobbat på sedan april. Drygt sju månader är inte dålig räckvidd på en enda liten tub, 20 ml. Eftersom jag köpte ett pack med fyra i förra julen så har jag ersatt den med en ny. Och det finns kvar en tub till av de där fyra, så jag behöver säkert inte köpa ny deo förrän om ett år.
Betyg 5/5

Atrix. Intensive protection cream.
Favorithandkrämen i en lite mindre tub som antingen åker med i min väska eller står på mitt skrivbord. Tills den tog slut. Ersatt med nästan samma, bara den varianten som sjunker in i huden lite snabbare.
Betyg 5/5

Cien. Tropical summer foot peeling.
Det var inte den här sommaren jag köpte den här fotpeelingen på Lidl. Har haft den lite halvt bortglömd långt inne i badrumsskåpet, med de senaste månaderna har jag ansträngt mig för att komma ihåg att använda slut på den. Inte alls så effektiv som det påstås, men väldigt skön att använda ändå. 
Betyg 3/5

ACO. Body lotion Moist. Oparfymerad.
Som vanligt är den här favoriten ersatt med en exakt likadan.
Betyg 5/5