onsdag 29 maj 2024

Dagen efter dagen före-Dagens

 


Låt: Det klingar fortfarande födelsedagssånger i huvudet på mig, efter älskade makens födelsedag igår.
Outfit: Klänning med små gula blommor, från KappAhl.
Smink: Cicapair Tiger grass Color correcting cream från Dr. Jart+, mascara från Essence, läppstift från H&M.
Nagellack: Chamuel från a England, för det var det älskade maken valde igår.
Doft: Vanilj. Bakar inför ett visst kalas i helgen.
Läser: Har precis läst ut månadsboken "Nortanger Abbey" av Jane Austen några dagar i förväg. Har inte riktigt tagit mig in i min senaste David Mitchell-omläsning "Black Swan Green", för jag har haft lite annat att tänka på.
Frukost: Te med mjölk, gröt.
Fika: Mer te, och glass.
Middag: Teriyakikyckling med ris.
Pryl: Jag vill tacka matberedaren för att du snabbt hackade ihop en stor kakdeg åt mig, så jag slapp stå och hack/röra för hand.
Motion: Stretchig yoga, och en svängom på motionscykeln. 
Kvällsnöje: Läsa, och försöka komma i säng en vettig tid för någon som går upp klockan fem på morgonen.
Att tillägga: Älskade maken fyllde alltså 50 i går, och det firades redan då och ska firas igen på lördag. Hinner nästan hämta mig mellan kalasen, med andra ord.