torsdag 30 maj 2024

Majs nagellack

Om jag tyckte att jag var dålig på att måla naglarna i april, så var jag ännu sämre i maj. Endast tre lack har prytt tassarna den här månaden, och de ser ni här.


a England, Ariel
Min plan var att ta mig an Archangel-kollektionen i bokstavsordning, men det föll ganska snart. Började starkt däremot, med Ariel som tydligen är skyddsängel för Jorden. Går väl sisådär...
Lacket är duvgrått med en tydlig lila skiftning, som gör att det mest upplevs som mauve. Och så massor av holo på det.


H&M, Raspberry fever
Det lack som stått längst i otestade lådan fick äntligen komma ut och visa upp sig. Mörkt rosa skimmerlack, som är fint men inte direkt unikt.



a England, Chamuel
Skulle jag ha kört i bokstavsordning, så hade det egentligen inte varit Chamuels tur riktigt än, men när älskade maken fick välja lack på sin födelsedag så valde han det här, så så fick det bli. Trodde han skulle välja ett av de gula eller orangea lacken i lådan, men tji fick jag.
Chamuel är piggt flamingorosa, med lite rödorange underton och massor av holo. Chamuel ska vara en fredsängel, så även den gör ett rätt så kasst jobb, kan jag tycka.

Och det var allt. Kanske får mer lust/tid i juni.Den som väntar får se.