torsdag 23 maj 2024

Junis bullet journal

Tiden går fort när man har roligt, men att det redan snart är juni? Det gick minsann väldigt fort, känns det som. 
I juni fyller jag år, och jag brukar ha röda sidor i min bullet journal då, för att det är min favoritfärg. Så var tanken också i år, men inspirationen ville inte riktigt infinna sig, så det blev någon sorts röd/korall-kombo som jag gillade. Och så hade jag slut på två olika washi! Så kan det gå.


Min ursprungsplan var att ha jordgubbar (precis som förra året) även om jag såg att det inte var så mycket kvar på rullen. Trodde ändå den skulle räcka längre än vad den gjorde, men tji fick jag. Tur att jag hade en blommig också, som alltså tog slut den med.
På den tomma sidan brukar jag skriva en dikt eller så, och så har vi startsidan med en månadsöversikt.
Pennorna är Tombow 873 Coral, och en lite mörkare röd fineliner från Stabilo.



Kassaboken på en sida och månadsbok och nagellack på den andra. Jag har ingen aning om vad jag ska läsa som månadsbok i juni, men jag är lite sugen på en faktabok. Kanske en yogabok att inspireras av nu när jag snart kan öppna studion igen.



Träningssidorna för Yoga with Adriene och all min övriga träning - som mest är stretch, om jag är helt ärlig.



En rad om dagen, vanor och humör. Mina ha-koll-sidor, med andra ord.



Och så ett av veckouppslagen. Påminner redan nu om att det är dags att rösta till Europaparlamentet 9 juni. Ett bra sätt att göra sin röst hörd.