tisdag 10 september 2024

Det var ett tag sedan-Dagens

 

Det finns tillfällen då älskade maken får mig att garva till precis när jag tar bilden. Detta var ett sådant tillfälle.

Låt: Vad som helst från min 80-talsspellista på Spotify.
Outfit: Blus och culottes från H&M. Förklädet kommer från min farmor.
Smink: Inte idag.
Doft: Vitlök. För jag har precis lagat mat.
Nagellack: Revealed in sleep från a England.
Läser: Månadsboken "Kundaliniyoga för hälsa, livskraft och självkännedom av Wiveca Hjamarsson. Samt "Bone clocks" av David Mitchell. Inne på slutspurten på den här långa boken nu.
Frukost: Te med mjölk, och testade ett nytt bröd som vi blev nyfikna på i bröddisken igår, med ost på. Bakar fortfarande det mesta av brödet vi äter själv.
Fika: Te med müslibar och en knäckemacka.
Middag: Örtiga köttbullar i tomatsås, med ris.
Pryl: Hushållsvåg. Himla praktiskt pryl för en person som både lagar mat och bakar mycket och ofta.
Motion: Vaknade med spänningshuvudvärk idag, och har mest vårdat den, bland annat genom att inte tvinga mig att träna när kroppen säger ifrån.
Kvällsnöje: Läsa lite. Kanske quizza. Kanske "The Bear".
Att tillägga: Äntligen börjar det kännas som höst.