onsdag 20 juni 2012

Dagens, 20 juni

I morgon kör jag min sista Dagens på ett tag. Sedan kommer FredagsFilmen och efter det tänkte jag komma med ett annat veckolångt tema. Sen får vi se, det kommer säkert fler Dagens vad det lider. Här är dagens Dagens.

Här står jag på en sten i Stadsparken!
Outfit: Linne/top från Top Shop, fyndad på en rea för några år sedan. Tights Lindex och därifrån kommer även den vita koftan jag har gömt min väska i. Koftan fick jag av en vän som inte ville ha den längre, väskan med katter på kommer från Lagerhaus. Röda ballerinaskor H&M och röda solglasögon Lindex. Ger illröda klämmärken på näsan utan att jag känner att de klämmer.
Smink: Brynmarkering och lite mascara fick räcka idag.
Frisyr: Fiskbensfläta. Börjar få kläm på dem nu. Det gäller att ta små passéer.
Nagellack: Opposites attract från IsaDora, ett av deras magnetiska. Överraskande snyggt.
Doft: Truth or dare by Madonna. Som sagt mycket söt doft. Jag misstänker att den attraherar getingar. Note to self - bär inte den parfymen i sällskap med Perny.
Klocka: Gul från Zodiac.
Länkkärlek: Jag har blitt kär i en amerikansk blogg. För den är så himla söt och inspirerande och hon ritar så fina 20-talsdamer. Scathingly Brilliant heter den. Kolla endast om du gillar rosa.

Luktar på en nästan överblommad gul ros. 
Sysselsättning: Jag har inte farit runt lika mycket som älskade maken, men jag har i varje fall hunnit med en tripp till Stadsparken och Wadköping med de minsta barnen och deras kusin idag. Strosat runt och luktat på rosor, suttit på en bänk och tittat på fiskmåsar och lekande barn, ätit en glass och tittat i butiker. Haft det mysigt.
Fika: Te. Och sedan en glass.
Middag: Ost- &skinkpaj med sallad. Den pajen har jag kallat för Quiche Lorraine i en himla massa år, men idag när jag läste på i min kokbok med fransk mat så upptäckte jag att det inte är ost i en Quiche Lorraine. Där ser man... Till efterrätt kommer det bli jordgubbar och hemmatillverkad jordgubbsglass.
Pryl: Magnet.
Väder: Sol! Inte riktigt sådär sommarvarmt än, men det tar sig!
Överraskning: Igår beställde jag varor från Eleven för första gången. I morse fick jag sms-avisering om att mitt paket fanns att hämta och jag hämtade ut det. Allt ordentligt packat och helt och fint samt med lite extra varuprover. Det kallar jag service!
Som en jämförelse beställde jag lite skivor från Cd.on förra torsdagen. Idag fick jag besked om att det var packat och delvis levererat.
Post: Mina Ultra matte paletter från Sleek, som jag E-bayfyndat kom hem idag! Jag kunde inte bestämma mig för vilken jag ville ha, så jag tog båda! Beställde dem dagen innan jag lade beställningen till Cd.on. Skickades från England...
Barnabråk: Jupp.
Kvällsnöje: Idag ska det bli Doctor Who! Annars är jag inte med!
WUTT!?: Jag antar att jag får stämma in i hyllningskören för Tangle teezer utredningsborste. Jätteskön att borsta med, glider genom tovorna. Och var är mitt friss? Borta!