lördag 27 oktober 2018

BuJo för november

Om bara några dagar är det dags för ny månad igen, och helgen som var satte jag mig ner och ordnade mina sidor för novembers BuJo.
Eftersom november brukar vara en väldigt grå och trist månad, så bestämde jag mig för att göra mina novemberuppslag grå och fina. Men jag är inte jättenöjd, så det kanske mer är "fint" än fint, i mina ögon i varje fall.


Hade så klart sällskap av Editors när jag pysslade (och Lilla E på andra sidan bordet). Det jag ångrar mest med mitt upplägg för november är att jag blandade in blått. Med facit i hand skulle jag ha hållit mig helt till grått, men det är som det är. Tejperna är i form av små gulliga djur och ett dimgrått landskap.


Ett helt vanligt månadsuppslag, fast den här månaden valde jag att göra den vanliga kalenderlooken istället för enskilda rutor som jag haft ett par månader tidigare.
På sidan mittemot, som brukar bli dekorerad vad det lider, har Lilla E ritat en räv nu. Hon har min tillåtelse ibland att rita i min BuJo och jag har samlat på mig en del av hennes konstverk det här året. Roligt som minne för lilla mamma.



Böcker, nagellack, film och blogg på en sida, braindump på den andra. Har ändrat ordningen på vissa sidor för den här gången, då jag kände att det ibland blev lite väl mycket bläddrande fram och tillbaka när jag fyller i vissa saker.


Budgetsidan får den här gången dela uppslag med "En rad om dagen". Ett av de uppslag jag tyckte blev finast, om det bara inte hade varit för det där stänket av blått jag ångrar så innerligt.


Det mest använda uppslaget månad efter månad är det här. Vanekollen på ena sidan, humöret med smileyfaces och "En bok i november" på den andra.
Jag har nästan helt och hållet bestämt mig för att fortsätta läsa en bok utdragen över hela månaden under oöverskådlig framtid. För att jag tycker det är kul, och jag då kan utmana mig att läsa böcker jag ansett är utmanande i stil eller ämne. Det kan vara lättare att ta det i småportioner då. I november kommer det bli någon av Homeros böcker "Iliaden" eller "Odysséen", jag har inte helt spikat vilken av dem än.


Och till sist ett exempel på ett veckouppslag. Jag gillar den här horisontella varianten bäst, och jag utnyttjar utrymmet riktigt bra på det här sättet, så det känns inte som slöseri med sidor.
Jag har börjat skriva in citat och ritar i de rutor jag lämnar tomma, något jag gillar nästan lite oväntat mycket. Det visar väl att jag hela tiden utvecklas och kommer på nya saker, samt att jag mer och mer sträcker på de kreativa musklerna igen, de där som jag nästan glömt bort att jag hade.

Det var min november det, så nu känner jag mig redo för kyla och grått väder. Jag har planerat 2019 års BuJo under ett bra tag nu och börjar känna mig sugen på att göra i ordning nästa Bujo. Som mycket riktigt blev orange och pen loop köpte jag också. Fast innan ni får se det så ska det bli decembers BuJo-sidor. Kan redan nu lova mer färg då.