fredag 5 oktober 2018

FredagsFilmen: Venom

Som vi alla har märkt så har det gått dåligt för mig att gå på bio det här året - också. En del av förklaringen till det är att det de senaste månaderna har gått dåligt med filmer som jag vill se. Och jag betalar inte 125 pengar för att se en film jag mest känner meh över, för det är liksom slöseri med pengar och tid och då kan jag hellre köpa två pocket, eller något.

Men! Ikväll har en film premiär som jag är svårt sugen på. Och ja, en stor anledning till det heter Tom Hardy. Filmen är såklart "Venom", om en av de skurkar som Spiderman brukar tycka om att piska lite på.

Bildkälla Etsy

När reportern Eddie Brock får en symbiot i sig, måste han släppa fram sitt alter ego Venom för att ha en chans att överleva. Det som först var något Eddie högst motvilligt var med om, blir snart något han kanske inte tycker så illa om. Och världen har väl ändå nog med superhjältar redan?


Som jag har förstått det är det här första filmen i en planerad trilogi. Jag har ingenting emot det, för som sagt - Tom Hardy.