fredag 24 juli 2020

Frankenstein-Dagens



Låt: Baserat på vad jag läser - "Frankenstein" med Editors. Videon är lite släbbig, så du ser den på egen risk.
Outfit: Kjol från Monki, t-shirt från H&M. Om jag gillar Coca-cola? Ja.
Smink: Nej.
Nagellack: Är mellan lack just nu, för att jag inte kan bestämma mig.
Doft: Nej.
Smycke: Ringarna. Var så pass länge sedan jag hade örhängen att jag är lite rädd för att försöka sätta i några. Risken finns ju att öronhålen växt igen.
Klocka: Min bonusmormors bordsur som står och tickar i min bokhylla. Lite mer än året sedan hon lämnade oss.
Läser: Läste ut "En officer och spion" av Richard Harris tidigare idag. Börjar läsa "Frankenstein" av Mary Wollstonecraft Shelley. Och så såklart "Lady Susan & other works" av Jane Austen. Kommer börja på "Sanditon" imorgon, som var boken hon arbetade på vid sin död.
Frukost: Chiapudding med jordnötssmak och hallon. Alltså peanutbutter and jelly. Samt så klart te.
Fika: Te och en liten glass.
Middag: Pizza. Med deg och sås av E. En av de godaste pizzorna någonsin.
Pryl: Silikonplåster. Ska visst hjälpa ärrläkningen så de inte ska vara så framträdande. Eftersom jag har fyra (egentligen fem, men två är på rad) nya operationsärr på benet, så tänkte jag hjälpa dem på traven att bli lite bleka.
Motion: Sjukgymnastikövningar. Ska till fysioterapeuten igen på måndag.
Kvällsnöje: Beror lite på. Antingen en film, eller så läser jag lite mer.
Att tillägga: Bjussar på en extra bild idag också. Kallar den "Solkatt" av uppenbara anledningar. Han ligger ofta bredvid mig när jag är i biblioteket.