lördag 24 augusti 2019

BuJo för september

Time flies. Snart är det september och jag håller som bäst på att skapa mina kalendersidor för månaden, jag har några veckouppslag kvar.
Jag hade ingen riktig plan för den här månaden, och således är jag ganska missnöjd. Valde grönt och koppar som septembers färger, med utgångspunkt från en washitejp jag nyligen fått hem. (Behövde jag mer washitejp? Nej. Är det ungefär lika kul att köpa tejp som att köpa nagellack? Ja.) Två gröna pennor och en svart blev mina kompanjoner den här månaden. Och det ser hittills ut såhär.


Ett månadsuppslag som sträcker ut sig. Missade lite att månaden börjar på en söndag, men som tur var hade jag utrymme för en extra ruta på toppen.


Böcker, nagellack och pengar. Samma lika som det brukar vara, och som synes har jag startat upp yogaklasser igen och har ökat ut utrymmet för det.


Jag har ännu inte bestämt mig för om En rad om dagen-sidan ska få text eller tejp i bottnen, eller ingetdera kanske. Och självklart gjorde jag fel på min vanekoll och fick svära och tejpa lite.
Plats för månadens bok också, som jag ännu inte bestämt vilken det blir.


Och så det veckouppslag jag hittills har gjort, komplett med citat, tejp och plats för anteckningar.

Hoppas på mer inspiration till oktobers sidor, och jag börjar så smått fundera på nästa års Bullet journal. Ska jag kanske till och med avbryta mina planer på en bujo-regnbåge och i kanske köpa en annan typ av anteckningsbok, med lite tjockare sidor som inte ghostar så mycket. Hm....