onsdag 28 augusti 2019

Nagellacken i augusti

Jag misstänker att jag kommer måla om naglarna igen innan augusti är helt slut, men eftersom jag redan har tio olika lack att visa upp så kör jag ändå månadens sammanfattning nu. För tio lack på lika många bilder blir ett tillräckligt långt inlägg bara det.


A England, Swinging London
Lite som vanligt har A Englands lack galet mycket holo, på sista tiden dessutom hyfsat linjärt. Som på Swinging London, som på hemsidan kallas för ljust olivgrönt med en gyllene ton. Och det stämmer förvisso, men det kändes kanske mer bronsigt än grönt, när jag tittade på det. Fint som snus, hur jag än ser på det.


OPI, Lavendare to find courage
Jag försöker beta av Nutcracker-kollektionen, och Lavendare to find courage är ett av dem. Namnet antyder lavendelfärgat,men jag tycker att det är lite för rosa för det. Mer syrén. Oväntad färg i en vinterkollektion, då det känns väldigt vårigt pastellig. Lite för gullig för min smak, och inte helt kul att måla med, som synes.


A England, The hand refrains
En askig guld med massor as holo. Jag gillade det, men älskade det inte. Det var något i färgnyansen som inte riktigt föll mig på läppen, och jag tyckte att det skar sig en aning mot min hudton. Inte fult, mer ett mellanlack.


Cadillaquer, One day you'll make a dream last
Helt unik i min samling och jag föll handlöst för det både på bild och på nagel. En turkos crelly med röda glitter och färgskiftande flakies.


Depend, Miss Tinkerbell #5070
Ett av de lack som stått längst i otestade lådan är Miss Tinkerbell från Depends Once upon a time-kollektion, som kom våren 2018. Och lika länge har jag sparat på det. Jag fick tag i alla glitterlacken, men missade flera av krämlacken, vilket grämer mig lite.
Miss Tinkerbell är ett skirt rosa lack med prismatiska glitter. Det är egentligen tänkt som layering över ett av kollektionens krämlack, men jag visar det alltså på egen hand. När det blir så här glittrigt så spelar det inte så stor roll att det är vnl, tycker jag.


OPI, Black to reality
Be still my beating heart! Herreminje så snyggt! Svart med rött skimmer som ligger som en glöd över nageln. Såg nästan vinrött ut, eller mörkt skimrande brunt då och då, men oftast så var det just svart med ett rött skimmer.


A England, Punk
Låt inte det faktum att min kamera är dålig på att plocka upp i holo i annat än solljus lura er. Det här nästan lite giftigt gröna lacket är fullsmockat med linjär holo, och jag såg det hela tiden, oavsett ljusförhållanden. Mina ögon är alltså bättre än min kamera. Supersnyggt, och jag älskar den gröna nyansen.


OPI, Dancing keeps me on my toes
Månadens absoluta bottennapp. Det är så fult att jag bara orkade med det en dag. Funderade på att glittra över det eller något, men pallade inte med det heller. Bort!
Vitt med silverskimmer. Nej tack.


Depend, #565
Även detta ett lack jag undrat över varför jag köpte, jag skulle dessutom behövt ett lager till för att undvika de  baldspots som synd här. Upplevde dem dock inte lika tydligt på riktigt.
Ljust blålila, som en blåklocka ungefär, med ett silveraktigt skimmer. Ingen hjärtklappning över det, tämligen menlöst i mina ögon.


Pahlish, Golden snidget
Här var det glitter! Dels massivt med guldglitter, men också en hel del holografiskt dito. Holot kommer dock nästan bara fram i solen, så oftast ser det ut som smälta guldmynt på naglarna, och det är ju absolut inte fult. Och ja, jag var tvungen att googla för att få reda på vad en golden snidget är.
Det lack jag bär just nu, och således inläggets sista.