fredag 23 augusti 2019

FredagsFilmen revisited: Rise of the guardians

I november 2012 planerade jag att gå på bio med mina barn så att jag kunde få se "De fem legenderna" eller "Rise of the guardians" som den heter i original.
Nu blev det aldrig något biobesök då, men filmen har jag ändå lyckats se då den hamnade hemma hos oss ändå, på grund av why not.

Bildkälla Empire

Den onde anden Pitch har bestämt sig för att föröka ta över världen och låta mörkret komma. De blir upp till de odödliga väktarna att försöka stoppa Pitch , och beskydda alla världens oskyldiga barn.

Som anas är de odödliga väktarna Tomten, Påskharen, Kung Bore, Tandfén och andra välbekanta figurer från sagor och folktro.


Jag gillade den här filmen ungefär så mycket som jag trodde att jag skulle göra. Den var rolig, spännande och stundtals rörande. Det finns en del mörka stråk i den, så kanske inget att se med de allra minsta, men jag gillade den.