lördag 29 juli 2023

Tomma lådan

Jag har hunnit tömma en del sedan sist, det mesta sådant vi sett förut och kommer se igen. Åtta tomma förpackningar på en bild ser ut så här.


It's skin. Pomegranate Clean & Vitality mask sheet + Power 10 formula Ve mask sheet.
En mask jag gillade och en jag inte gav värst mycket för. Vi börjar med den jag gillade.
Pomegranate sitter bra, doftar gott,återfuktar fint och känns inte kladdig. 5/5.
Power 10 är inte lika bra. Mest för att jag inte gillar hur den doftar,men masken är också lite väl tunn och sladdrig och svårapplicerad, trots att den sitter på ett tjockare hölje som dras av när masken är på plats,  lite som ett klistermärke. Men nej, blir inte omköp på den. 2/5.

Seche Vite. Dry fast top coat.
Favoriten bland topplack. Här slog jag ihop två slattar och fick en tom flaska. Glasåtervinning på flaskan.
5/5

L'Oréal Paris. Volume million lashes. Waterproof.
Min favoritmascara sedan några år, men nu börjar jag fundera på en ny bara därför att. Den här blev dock ersatt med en samma lika, för enkelhetens skull.
5/5

The Ordinary. Natural moisturizing factors + HA. 
En väldigt bra kräm som jag använde som nattkräm ända tills den tog slut. Tyvärr var den även slutsåld i butik när det var dags att fylla på förrådet, så just nu är det min gamla trotjänare från Ica som står för nattrutinen,men jag vill ha den här igen för jag älskar den.
5/5

The Ordinary. Hyaluronic acid 2% + B5.
Produkten som fick öppna mina ögon för The Ordinarys fantastiska hudvård. Köpte en likadan, och kommer köpa den igen, för det här är en sådan där produkt jag inte vill vara utan. Glasåtervinning på flaskan och pipetten. 
5/5

Ica. Ekologiskt certifierat balsam. Oparfymerad. 
Köpte en ny likadan bara av farten.
4/5

ACO. Body lotion moist. Oparfymerad.
Nu igen. Och igen.
5/5