tisdag 20 juli 2021

200 dagar senare

Om jag har räknar rätt så har jag idag gjort Yoga with Adriene 200 dagar i rad. Vad som började som en utmaning för mig själv i januari, när jag hängde på hennes årliga 30 days of yoga, blev en ny härlig morgonvana som jag nu inte vill vara utan.
Och det är inte bara med Adriene jag yogar, utan jag yogar så klart vidare även i min egen diciplin, livsyogan, samt att jag börjar med annan hemmaträning också. 

Självklart tryter det med både motivation och ork mellan varven, och ibland kan det dröja ett ganska långt tag innan jag väl kommer upp på yogamattan, men väl där... Så njuter jag.
Vissa dagar är extra jobbiga och svettiga. Andra sitter vi mest och andas och stretchar lite grann. Alla övningar kan jag kanske inte göra helt ut, men det är som det är. Jag gör så gott jag kan. Vem vet, plötsligt en dag kanske jag klarar av de där övningarna som jag till en början tyckte var jätteutmanande. Kan vara så att det redan har hänt flera gånger de här 200 dagarna.

Jag är ganska stolt över mig själv och mina framsteg. Jag har byggt upp en ny sorts styrka. Jag ser förändringar kroppsligt, och jag känner förändringar även knoppsligt - mentalt alltså. Jag har liksom fått en annan grund att stå på. Lite av ett nytt förhållningssätt till min egen kropp, attityd och mående. Trodde jag det när jag i slutet av förra året bestämde mig för att försöka orka med 30 dagar i varje fall. Nej. Men här är jag nu, och jag ångrar inte ett enda ögonblick på yogamattan.

Det kommer bli 200 dagar till, och så vidare.