onsdag 14 juli 2021

Pro-vax

Idag har jag fått min andra dos vaccin mot covid-19. Jag uppmanar alla som kan/får ta vaccinet att göra just det - vaccinera sig. Det är så sjukdomar försvinner och/eller försvagas. Ni vet - så där som vi nästan lyckades med med mässlingen, innan några knäppgökar fick för sig att vaccinen var farligare än sjukdomen. Ledtråd - det är det inte. 
Inte heller blir du magnetisk av covid 19-vaccinet. Eller får större tuttar. Eller får mikrochip insprutade i dig så att "regeringen" kan hålla koll på dig. 

Vad du får är antikroppar mot en helt ny och väldigt dödlig sjukdom. Varsågod.

Om jag satt och blev tårögd efter min vaccination när jag tänkte på vilket fint och viktigt jobb som skedde inne i den där lokalen? Japp. Både av de som arbetar hela dagarna med att se till att vi får skydd, men också alla vi som tar vaccinet. Särskilt de som är rädda för sprutor (räcker upp handen). Stort tack till alla er. Mitt hjärta är fullt.