tisdag 31 maj 2022

Majfavoriter

Dags att göra bokslut över maj månad. Jag har haft bättre månader, helt klart, men på det stora hela har det i varje fall varit okej. Särskilt nu på slutet då det hänt en del trevligheter. 
Favoriterna för maj ser ut som följer.

Bok: Jag är faktiskt lite besviken över det mesta jag läst den här månaden. Ingenting har klättrat över medelbetyget 3/5 och då kan jag känna att det blir lite trist och tråkigt. Om jag måste välja väljer jag "Det var vi som var Mulvaneys" av Joyce Carol Oates.

Film: Lite samma sak här, ingen av de filmer jag såg som var nya för mig utmärkte sig och blev riktigt bra. Bästa film den här månaden var omtittningen på "V för vendetta", som jag såg för fjärde gången - minst.

TV: Har jag inte tittat på direkt. Börjat på både "Obi-Wan Kenobi" och "Stranger Things" senaste säsong, men inte tittat klart på något av det. 

Nagellack: Hope från a-England.


Skönhet: Jag tycker väldigt mycket om min mascara, Volume million lashes från L'Oréal. Jag kör med svart och vattenfast.

Extra speciell rolighet: Älskade maken fyllde år häromdagen, och det var väldigt trevligt att fira honom. Vi bjöd vårt vanliga gäng på hamburgare, och han fick massor av fina presenter. Av mig fick han pengar till en slot car, som kommer hit vilken dag som helst. Han gillar sin bilbana, helt enkelt.

Favoritinlägg: Gårdagens sammanfattning av lacken jag burit i maj. Alltid kul att titta tillbaka på.