tisdag 17 maj 2022

Tomma förpackningar

Vet ni vad jag har? Klart ni inte vet. Ryggskott! 0/10, rekommenderas ej. 
Jag har också en massa tomma förpackningar, så det är väl bäst vi börjar omgående.


L'Oréal. Mascara. Volume million lashes. Waterproof.
Min go to mascara tills någon övertalar mig att pröva något nytt som visar sig vara bättre. Jag kör den svarta därför att, och den vattenfasta för att den håller böjen på fransen bättre. Är så klart ersatt med en likadan, och den här hamnar i miljöavfallet då den fortfarande innehåller produkt. Bättre att byta ut innan den är slut, än att få en ögoninfektion.
Betyg 5/5

Starskin. Exfoliating foot mask socks.
Jakten på den ultimata fotpeelingen är inte slut ännu. Trots 90 minuter (maxtid) av att halka runt i plaststrumpa, så peelade den av jättedåligt. Jag fick stå och hjälpa den varje gång jag duschade, när den väl började flaga efter mer än en vecka. Jag har vissa förhårdnader kvar, som jag trodde de skulle hjälpa mot, men icke.
Just den här ytterkartongen hamnar i pappersförpackningsåtervinningen. Plastpåsen som sockorna låg i har redan slängts som plast, och sockorna themselves i det brännbara.
Betyg 2,5/5

Mon|Sun. Velvety weekdays. Calming oats. Hand balm.
Hur länge har den här skvimpat runt i sminkväskan jag bär med mig i vilken handväska jag nu råkar använda för stunden? Ingen vet, men lääänge. Nu har jag dock tryckt ut den sista lilla klutten och den är dags för den att sorteras ner i plaståtervinningen. Gör händerna någorlunda lena, men känns ärligt talat som att den inte tillför så mycket mer än så. Kommer inte köpa ny.
Betyg 2/5

Burt's bees. Lip balm. Coconut & pear.
Den här gillade jag! Jag har mina favoriter bland Burt's bees läppbalsam, och testar mig igenom alla nya jag får syn på. Den här var en sådan där ny (för mig). Kan absolut tänka mig att köpa igen, nu när jag skrapat ut det sista och ska plastsortera tomhylsan.
Betyg 4/5

Ica. Ekologiskt certifierad dagkräm. Oparfymerad.
Storfavorit. Självklart ersatt med en ny av samma sort. Plaståtervinning.
Betyg 5/5

Ica. Ekologiskt certifierad rengöringsmousse ansikte. Oparfymerad.
Så pass härlig rengöring, som jag ersatt med en ny likadan. Plaståtervinning.
Betyg 5/5

Moroccanoil. Treatment. Light.
Älskar den här håroljan. Meningen var att jag skulle köpa en ny stor flaska, men den var slut, så då blev det en sådan här liten istället. Som jag hällde upp i den stora flaskan med pump när den tog slut. Hoppas den stora finns i lager snart igen. 
Plaståtervinning på korken, flaskan är färgat glas.
Betyg 5/5

It's skin. Honey. Firm & glow. mask sheet.
En favorit bland arkmasker. Jag har inte köpt några nya än, men när jag gör det kommer den här få slinka ner i varukorgen. Igen. Plaståtervinning på påsen, masken sorterade jag som brännbart.
Betyg 5/5