onsdag 23 augusti 2023

In memoriam från a England

2022 var ett år då två dödsfall ägde rum som påverkade a Englands skapare Adina på olika sätt. Dels hennes älskade katt Tristan, och så klart The Queen herself, drottning Elizabeth II. Hon skapade då en duo lack som fått samlingsnamnet In memoriam, där inspirationen hämtats från tavlan med samma namn av Evelyn De Morgan.


Elizabeth
Ett royallila hololack. Den här sommaren har varit svår att bära holo i, så ni får lita på mitt ord att det är betydligt mer holo än vad det ser ut vara. 
Jag vill också påpeka att det inte är jag som kallar lackfärgen royallila, utan skaparen. Jag håller kanske inte med om att det är just den här färgen som är royal i den lila skalan, mer en lite dämpad mellanlila kanske med en droppe grått. Men den är fin ändå. 



Forget me not
Samma sak här, svårt med holo en regntung sommar.
Forget me not är precis vad det heter, ett färgätmigejblått hololack. Väldigt vackert, och skulle jag ha en favorit bland de två så vore det den här.

Bonus!



The Wizard
Utanför alla kollektioner, eller inbakat under kategorin The essentials, har det dykt upp ett prismatiskt topplack. Det är alltså menat att ge en extra skjuts åt a England redan holotäta lack med småprismatiska partiklar i en klar bas. En holotopper, helt enkelt. Som jag inte kunde låta bli att bära - och tycka om - på egen hand.

Jag vet att nya lack är på gång från a England, men jag vet inte tema eller när de kan tänkas komma. Fram tills dess får jag leva på de a England jag har i samlingen, i otestade lådan är de nämligen slut.