torsdag 4 april 2024

Baka baka liten kaka-Dagens

 

Vad då? Är det någon bakom mig, säger ni?

Låt: Älskade maken lyssnar på tungsynth på övervåningen, men själv har jag inget särskilt jag nynnar på. Just nu.
Outfit: Blå leggings, vit t-shirt, vit hoodie, allt från H&M.
Smink: Kände inte för det idag.
Nagellack: Baslack. Lackar om ikväll eller imorgon. Tror jag.
Doft: Nymålat.
Läser: Ångrar lite lätt månadsvalet "Tales of King Arthur and the Knights of the Round Table" av Thomas Malory, för att det är ganska tradigt att läsa på gammalengelska. Då är engelskan i Jane Austens "Emma", som jag också läser, lite mer lättillgänglig, även om språket inte är helt modernt där heller.
Frukost: Te med mjölk, en bit baguette med smör och en körsbärs-Bärry.
Fika: Te med mjölk. Anthon Berg Plommon i Madeira. Yum!
Middag: Chili med bröd.
Pryl: Gosiga filten. Som egentligen är ett överkast, men det struntar jag i.
Motion: Yoga, motionscykel, och som synes ovan - en promenad. Tagen precis innan snön började piska mig i ansiktet rejält.
Kvällsnöje: Slappa och slöa. 
Att tillägga: Har än så länge inte vant mig vid att inte ha hemmaboende barn. Kan i och för sig bero på att jag ändå träffat henne varje dag sedan dess. Saker kvar att hämta, hjälpa till med ditt och datt. Lite så.