onsdag 24 april 2024

Bullet journal för maj

I år är maj inte vilken månad som helst, utan månaden då älskade maken fyller 50 år. Det ska vi så klart fira, och vi börjar med att han fick välja månadens washitejp. Till min förvåning valde han en knallrosa sådan, för han tyckte den var fin och han ville ha något blommigt. Rosa i maj alltså. Där fick jag fel, jag som trodde orange eller gul.


Som vanligt kommer allt vara som vanligt den här månaden också. Ny färg och washi, samma sorts sidor. Maj blev alltså blommigt rosa, med en washi som nästan tog slut den här gången, men lite finns kvar. Minns inte var jag köpt den, men troligen någonstans på Etsy.
Rosa fineliner från Stabilo, och rosa Tombow i färgen 703 Pink rose. Dessutom lite svart med Sakura Pigma Micron. Tror minsann jag bara använde 02 den här månaden.
Månadsöversikt, och plats för någon sorts reflektion.



Månadsboken i maj kommer bli en Jane Austen. På samma sida även plats för nagellack, och på motsatta sidan hittar vi kassaboken för maj.



Vänder vi på bladet så hittar vi sidorna för själslig och kroppslig träning. Ibland samtidigt till och med. Nu i april har det gått riktigt dåligt med yogan, då programmet inte riktigt varit i min smak. Har ofta letat upp andra pass att göra än de angivna. Jag hoppas så klart att jag kommer tycka det är roligare i maj.



Vanor och humör. En rad om dagen. Inget nytt under solen, med andra ord.



Och slutligen - ett veckouppslag. Det första i maj, som börjar redan i april.