fredag 16 mars 2012

Dagens filmtips: Some kind of wonderful

Jag var inne och tassade på den här filmen redan under mitt tema med filmkyssar - självklart har den plats även på tipslistan. 

Jag talar så klart om "Some kind of wonderful" från 1987. Det märks vilket årtionde jag hade mina tonår va? Jag är skapad av John Hughes-filmer, och här är ännu en som skrivits av honom. För regin står dock Howard Deutch den här gången.


Lea Thompson (Amanda), Eric Stoltz (Keith), Mary Stuart Masterson (Watts)

Keith och Watts är bästa vänner. Att Watts även är förälskad i Keith har han dock inte lagt märke till då han är fullt upptagen med att kasta trånande blickar efter den vackra Amanda. På något sätt lyckas han bjuda ut Amanda på en träff, något som inte gillas av hennes före detta pojkvän som planerar att hämnas på Keith.