torsdag 23 maj 2019

Bujo för juni

Den här månaden var jag tydligen extra ivrig med att ordna sidorna för juni. Kan vara för att det redan har dykt upp en massa som behöver planeras in, med en som slutar nian blir det lätt så. Mycket som ska fixas och planeras.
Så när mina beställda röda washitejper dök upp så dröjde det inte länge innan jag pysslade sidor. Att det blev rött i juni beror på att det är min favoritfärg, och att jag (och mina bröder) fyller år i juni.


Månadsuppslaget fick ta rejält med plats. Jag använder inte det här uppslaget som så mycket mer än en försättssida, så mig gör det inget att datumena blev så illande röda som de blev. Kanske kommer bli svårt att skriva på, men vem bryr sig? Inte jag, i varje fall. Det tråkigaste är att pennan ghostar, det vill säga syns igenom på andra sidor. Upplever att sidkvalitén inte varit supertoppen i den här boken, eller så är det helt enkelt pennorna som är för pigmenterade. Eller en kombination av de två. Nåja, jag brukar skriva över det så småningom, och ärligt talat tänker jag inte på det värst mycket mer än när jag precis gör sidorna och fotograferar dem.


Uppslaget för junis böcker, nagellack och pengar. Jag har bara en liten avdelning för yogapengar i juni, för jag tror inte att det kommer hända mycket där, om jag inte bestämmer mig för att handla något till studion. Ikväll har jag nämligen terminsavslutning för yogan. Återkommer i augusti.
Som synes använder jag washitejp med jordgubbar, hjärtan och även lite mer rosa/gröna vattenmeloner. Och myror! De såg jag först när jag började använda tejpen, och pep lite av förtjusning.



En rad om dagen, vanekollen och plats för tankar till den bok jag har valt som junis följeslagare.


Och till sist ett exempel på ett av mina veckouppslag. Just det här kommer jag se den vecka jag fyller år, så ett citat från David Bowie om att åldras tyckte jag passade in - även om den värsta krisen har gått över.

Så ser min juni ut. Nu ska jag skriva in alla de där sakerna jag har på gång och behövde sidorna för.