torsdag 9 maj 2019

What I eat in a day #25 - Sköna maj?

Maj känns mest som mars just nu, eller april om vi ska vara snälla. Riktigt skitväder, med andra ord. Kan inte minnas när det haglade så här ofta senast. Någonsin?
Men jag försöker hålla humöret uppe ändå. Ett bra knep för det är god mat. Och massor av vatten, som (nästan) aldrig fastnar på bild.


Jag startar min morgon med rent vatten, men även med ett glas av den här dekokten. Citron, äppelcidervinäger och cayennepeppar i varmt vatten. Inte gott, men jag känner mig uppfriskad av det, samt att det har hjälpt min mage. Använd fantasin för vad jag menar med det.


Frukostdags! Alltid Earl Grey med mjölk, och mina piller som jag sköljer ner med vatten. Det är allergimedicin och kosttillskott. Till det ett kokt ägg (krämigt ska det va!) och en skål yoghurt med ett tärnat äpple och min hemgjorda granola. Stod mig på det fram till lunch.


Min lunch var en grön sallad (som i färgen) med ägg, ceasardressing och rostat bröd. I salladen hade jag huvudsallat, färsk gurka, smörgåsgurka, oliver med citronfyllning (mina favoriter), koriander, pumpakärnor - bara sådant som var grönt.


Efter min promenad med söt hund var jag svårt sugen på te. Hade en liten craving efter English Breakfast, så jag rådde bot på den medan jag läste lite.


Med så mycket te i systemet kände jag inget behov av mer när det blev fikadags. Så jag gjorde en smoothie med banan, jordnötssmör och kokosdryck. Till det ett par kardemummaskorpor med smör.


Till middag åt vi aloo gobi med ris, alltså en indisk gryta med blomkål och potatis. Lite extra grönsaker också, samt att jag lade på lite koriander på min portion efter att bilden togs.



Vi tittade på dubbla avsnitt av "Downton abbey" och då villhöve jag ha dubbla tv-tittar-snacks också. Först en kopp kvällsro-te med mjölk, till det två skorpor och en liten macka, alla tre med ost. Och jag avslutade gårdagens ätande med ett äpple.

Nu ska jag gå och luncha på rester av aloo gobi. Tycker inte minsta lilla synd om mig, på grund av gott.