onsdag 22 maj 2019

Wishlist Wednesday

Snart är det dags för mig att fylla år igen. Och så är det ju dessutom Mors Dag på söndag. Så om en vill fira mig men inte har en aning om vad jag vill ha, så kommer några tips här. Förutom en ny pyjamas, fred på jorden och snälla barn, som jag ständigt har på önskelistan.

Bildkälla Kicks
En av de saker jag saknade när jag No Poo-ade var Moroccanoil. Av någon anledning fungerade inte den här oljan då, utan blev mest en vaxig hinna på håret. Ytterst otrevligt. Så när jag började med schampo igen så tog det inte lång stund innan jag köpte en ny, liten flaska. Nu är den alldeles snart slut - bara några dyrbara, väldoftande droppar kvar - så jag önskar mig en ny. Den finns i en "light" variant också, för ljusare hår. Mitt är lite både ock, beroende på vilket hårstrå en tittar på, så vilken som skulle funka för mig.

A England, mitt absoluta favoritmärke på nagellack, kommer med två nya kollektioner nu i slutet på maj/början av juni. Sammanlagt 12 lack på temat British subcultures och London vibes. Jag vill såklart ha alla 12, plus de 5 lack jag har kvar att köpa från kollektionerna innan. Men om jag bara får välja tre väljer jag Punk, Goth och New romantic.

Bildkälla AdLibris
Som ni säkert vet vid det här laget så tycker jag om att läsa, och en av mina favoriter att läsa är Jane Austen. Så jag skulle inte bli ledsen och gråta om jag fick den här snygga boxen i present, med alla hennes böcker i vacker inbunden utgåva. Glädjetårar skulle det säkert komma en massa dock.

Och eftersom jag älskar böcker i största allmänhet så skulle jag inte bli ledsen över ett presentkort. Så att jag kan välja själv i min milslånga önskelista. Presentkort till Filmstaden funkar bra det med, för biokvällar är alltid kul.

Bildkälla H&M
För att påminna om hur mycket jag verkligen tycker om att ha pyjamas på mig, så kan jag ju alltid påminna om det i form av detta örngott från H&M. Som jag villhöver.

Dessutom tycker jag om lakrits, chips, bubbelvin, absint, rävar och hårgos.