fredag 31 maj 2019

Majfavoriter

Om april var ovanligt varm så var maj ovanligt kall. Sådär så jag funderade på att hänga fram min nyss undanhängda vinterjacka igen. Om det tycker jag inte, men det är som det är. Det har funnits annat att favorisera i maj, som tur är.

Bok: Jag har inte haft någon vidare läslust i maj, och det mesta har varit sådär. Men "Förnuft och känsla" av Jane Austen är ju alltid bra, så det blir den.

Fic: Endast en. "What we pretend we can't see" av Gyzym. En Drarry, nu igen.

Film: Inte det, nej.

Tv-program: Får väl bli "Game of thrones" igen. För sista gången.

Nagellack: Expelliarmus" från Pahlish.



Skönhet: En parfym de dagar jag inte har haft huvudvärk. Månadens favorit har varit White tea vanilla orchid från Elizabeth Arden. Fin flaska också.

Upptäckt: Jag vet numera hur rosfeber ser ut. Undvik det, det verkar otrevligt.

Extra speciell rolighet: Älskade makens födelsedag.

Favoritinlägg: Månadens Soundtrack of my life. För om ni undrar så har det varit min favoritlåt sedan den släpptes i mars/april, och jag har inte tröttnat än.